joi, 24 mai 2018

Patronul Remar Pascani, la un pas de preluare a companiei feroviare bulgare

Publicat pe 20 februarie 2013, in Actualitate, Administratie, Stiri Pascani
tren bulgaria

Grup Feroviar Roman (GFR) a anuntat, ieri, ca a îndeplinit cerintele de calificare si a intrat pe lista scurta pentru privatizarea companiei BDZ Cargo din Bulgaria.

 

“Din toate calculele si din toate analizele pe care le-am afectuat, reiese foarte clar faptul ca transportul pe cale ferata va fi cu adevarat eficient în momentul în care Romania, Bulgaria si Serbia vor functiona sub umbrela unui operator regional, capabil sa integreze transportul feroviar de marfa din aceste tari si sa faca competitiv acest sector”, a declarat într-un comunicat Gruia Stoica, presedintele si proprietarul grupului Grampet, din care face parte GFR (detine Remar Pascani). La finele lunii decembrie presa bulgara a anuntat ca sapte investitori sunt interesati sa preia divizia de marfa a BDZ, printre care compania rusa de stat RZD si Grup Feroviar Roman. RDZ a solicitat atunci o prelungire a termenului pana la care pot fi depuse oferte, deoarece sarbatorile de iarna au întarziat pregatirea documentelor necesare. Agentia de privatizare din Bulgaria a relansat în noiembrie procedura de licitatie pentru divizia de marfa a BDZ, dupa ce prima încercare de vanzare a esuat. La cea de-a doua licitatie pot participa numai investitori strategici si din sectorul financiar. Pretul minim de vanzare al BDZ a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro) de la 200 milioane de leva (102 milioane de euro) la prima încercare de privatizare. Anul trecut, Grup Feroviar Roman a fost descalificat de la prima licitatie pentru divizia de marfa a BDZ dupa introducerea în conditiile de calificare a unei prevederi privind o cifra minima de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusa din acelasi motiv. Divizia de marfa este singura aripa profitabila a BDZ, iar banii obtinuti din privatizare vor fi utilizati pentru acoperirea datoriilor si revigorarea sectiunii care se ocupa de transportul pasagerilor. GFR este al doilea mare operator de transport feroviar de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a înregistrat în 2011 o cifra de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro). Statul roman vrea sa cedeze pachetul majoritar de actiuni la CFR Marfa “cu datorii cat mai mici”, pretul de vanzare urmand sa fie stabilit dupa realizarea unui “test al investitorului” aprobat în prealabil de Comisia Europeana, a declarat la începutul lunii februarie ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

 

sursa: ziaruldeiasi.ro

Adauga un comentariu

(Obligatoriu)

(Nu va fi publicat) (Obligatoriu)

© 2013 PascaniLive.ro