joi, 24 mai 2018

Tramvaiul modernizat la Remar Paşcani scos la plimbare prin Iasi pentru unele verificari

Publicat pe 11 martie 2013, in Actualitate, Economic, Stiri Pascani
tramvai iasi

La sfârşitul săptămânii trecute, tramvaiul în care cei de la RATP au investit aproape jumătate de milion de lei, a fost scos la stradă pentru o serie de teste. Acesta este proaspăt omologat şi urmează ca în săptămânile următoare să i se atribuie un traseu.

 

Din păcate, doar puţini ieşeni au putut vedea noul vagon GT4 în acţiune, deoarece traseul parcurs a fost unul destul de scurt. Tramvaiul a plecat din depoul RATP Iasi, din zona Gării, a întors în rond Canta şi a revenit în depou. Scopul acestei scurte plimbări a fost ca angajaţii regiei să facă unele verificări.

 

Reprezentanţii RATP au precizat că, încă nu se ştie data exactă la care acesta va putea transporta călători, decizia rămânând la latitudinea firmei Remar Paşcani, cea care s-a ocupat de modernizarea vagonului.

 

Cu toate că la prima vedere nu pare, acest tramvai model GT4 a fost fabricat în 1962, în Germania. De asemenea, nu se află la prima modernizare, trecând printr-un proces asemănător şi în 1995. Însă prototipul de la Remar nu mai are aproape nimic în comun cu vechiul tramvai – pornind de la aspectul aerodinamic şi terminând cu elementele de siguranţă în trafic – şasiul rămânând singura parte din vagonul original. Potrivit datelor tehnice, tramvaiul atinge o viteză de 60 km/h, are 18 metri lungime, cântăreşte 20 de tone, are 29 de locuri pe scaune şi poate transporta, în picioare, 102 pasageri.

 

Printre dotări se numără uşile automate, sistemul de supraveghere video, sistemul audio, aerul condiţionat şi internetul Wi-Fi. Tramvaiul are şi un tablou de diagnoză automată, cu transmisie la sol – dacă apar probleme în funcţionarea normală a vehiculului, datele respective sunt transmise automat şi la dispeceratul RATP.

 

Durata de viaţă a tramvaiului modernizat de Remar este de 18 ani, iar preţul e jumătate din cel al unui tramvai nou, fabricat în Germania. Conducerea Remar se bazează pe faptul că „modernizarea“ lui GT4 a presupus schimbarea aproape completă a caroseriei şi a dotărilor, iar ceea ce a rezultat este, practic, un tramvai nou. În schimb, vatmanii care îl vor conduce, vor avea nevoie de cursuri suplimentare.

 

sursa: flacaraiasului.info

Adauga un comentariu

(Obligatoriu)

(Nu va fi publicat) (Obligatoriu)

© 2013 PascaniLive.ro